La instal·lació de Cervera posa en marxa noves infraestructures per a la recuperació de subproductes d’entre els residus mesclats, afinament de vidre i gestió dels residus de gran grandària després de rebre 5,3 milions de subvenció Next Generation EU.
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, va visitar ahir les instal·lacions del Consorci Castelló Nord (C1) a Cervera del Maestre, on s’ha posat en marxa la nova infraestructura de recuperació de subproductes i afinament de vidre i es disposarà d’un nou centre de tractament de residus voluminosos. Es tracta d’una infraestructura estratègica per a la gestió sostenible de residus en el nord de la província de Castelló. Durant la visita, va estar acompanyat del director general de Qualitat i Educació Ambiental, Jorge Blanco, la presidenta, María Agut, del gerent del consorci, Joan Piquer i part de la Junta de Govern, amb els quals Martínez Mus va poder conéixer de primera mà este projecte.
La presidenta del consorci va agraïr la confiança depositada tant per la UE, el Govern d’Espanya i per la Generalitat Valenciana per a executar estes inversions de 10 milions d’euros en la millora de les instal·lacions de tractament previ, subvencionades en més d’un 50% amb fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència MRR, Next Generation EU.
A més, va assenyalar que en l’ens públic “continuarem avançant perquè cada vegada acaben en l’abocador menys residus, ja que, com bé sabem, el millor residu és el que no es genera, però en cas de generar-se, ha de sotmetre’s a tots els processos previs per a la seua reducció, reutilització o reciclatge”.
“Gràcies a la col·laboració dels municipis en la recollida selectiva, a l’ús de la xarxa d’ecoparcs i a la recuperació de materials en la planta de tractament, s’espera reduir en més d’un 10% la quantitat de residus que actualment no poden aprofitar-se” va agregar Agut, qui va insistir que esta important inversió “permetrà que menys del 30% dels residus generats acaben en l’abocador, acostant-nos progressivament als objectius marcats per la Unió Europea, que fixa un màxim del 10% per a l’any 2035”. “Continuarem treballant de manera contínua per a la reducció addicional i gradual del rebuig a abocador i la millora contínua dels paràmetres d’autosuficiència i proximitat en la gestió de residus municipals”, va concloure.
Per part seua, el conseller Martínez Mus va assenyalar que esta actuació “suposa un pas ferm cap a un model més sostenible i eficient en la gestió de residus” i ha subratllat que la planta “avança des d’una aposta lineal cap a una circular que permet recuperar més materials i reduir l’abocament”, donant les gràcies al consorci així mateix, per la seua solidaritat i bona governança en la gestió.
Informació i foto: Consorci Castelló Nord (C1).



















