Benicarló acollirà aquest cap de setmana la iniciativa cultural «12 hores de Glosa». Es tracta d’un petit festival organitzat per Maestrat Viu on diferents experts de la poesia i la música es reuniran per cantar de forma improvisada cançons en llengua catalana. Ara mateix s’està celebrant a l’Edifici Gòtic la conferència inaugural amb el títol «La glosa al Maestrat» a càrrec de Josep Vicent Frechina. Per demà continuarà la programació amb una cantada popular a partir de les 14h al Mercat Municipal per continuar a la tarde amb la glosa menorquina i valenciana, a més de poder gaudir de les albades del Maestrat. El regidor de Cultura de l’Ajuntament de Benicarló, Josep Barberà, comentava que amb el pas del temps s’ha perdut aquesta tradició de fer cançons improvisades de temes d’actualitat i amb iniciatives com les «12 hores de Glosa» es pretén recuperar-ho. Cal destacar que durant aquest petit festival es comptarà amb s’espera la participació de glossadors de Mallorca, Menorca, Barcelona, Tortosa, Girona i València, que faran una demostració de la cançó improvisada. Recordem que demà a les 14h al Mercat Municipal de Benicarló es donarà el tret de sortida per a les 12 hores de cançó improvisada amb petits concerts obertes a tot el públic en general.
Cartell de "12 hores de Glosa"


















