El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha valorat les dades del primer trimestre de l’Enquesta de Població Activa i ha assegurat que «la reactivació econòmica és una realitat» perquè tots els indicadors econòmics i socials estan millorant malgrat la guerra a Ucraïna i de les seues conseqüències econòmiques.
Així ho ha manifestat després de participar en la romeria de la Santa Faç d’Alacant, on ha assenyalat que la creació de 40.000 llocs de treball durant el primer trimestre de l’any és una notícia «molt positiva», especialment per a la província d’Alacant on més ocupació s’està creant dins de la Comunitat Valenciana.
El president ha assenyalat que aquestes dades «ens animen a seguir avant» malgrat les dificultats actuals, i ha considerat claus d’aquesta situació la «capacitat de treballar junts» empresaris i treballadors, així com l'»entorn d’estabilitat» necessaris per a escometre la transició ecològica i digital en la Comunitat Valenciana, amb l’ajuda dels fons europeus, i millorar la productivitat i la qualitat de l’ocupació.
Balanç de legislatura
Durant la romeria, també ha realitzat una valoració de la legislatura, quan es compleix tres anys des de la celebració dels últims comicis autonòmics, i ha destacat que tots els indicadors han millorat respecte a 2015, malgrat les dificultats.
El cap del Consell ha assenyalat que, des d’aquesta perspectiva, «abordem el futur amb esperança» i ha qualificat 2022 «d’any decisiu» per a aconseguir les «fites fonamentals» com la recuperació del treball prevista.
Finalment, ha assenyalat que enguany també serà determinant per a la implantació dels projectes que rebran fons Next Generation, per a l’execució dels pressupostos «més importants de la història» i per a «continuar avançant en la potència del desenvolupament» de la Comunitat Valenciana».



















