“APNAL-Ecologistes en Acció de Vinaròs denuncia l’estat lamentable del port de Vinaròs, replet de residus en la zona del moll de llevant”
El port de Vinaròs és actualment una infraestructura dependent de l’àrea de Ports de la Generalitat Valenciana, administració competent encarregada de vetlar pel seu manteniment i gestió.
Després d’una visita d’inspecció, realitzada per voluntaris d’APNAL-Ecologistes en Acció a primers de maig, es va constatar la presència de grans quantitats de residus sòlids emmagatzemats en la zona del moll de llevant i voltants malgrat l’existència de contenidors generals per a la recollida de residus. Els canals de pluvials i roques de contenció estaven repletes de tota mena d’escombraries i residus, destacant:
Llaunes i envasos diversos; poliestiré expandit (poliespán); fils i restes d’arts de pesca; botelles de cristall; tota mena de plàstics i microcroplàstics; restes d’olis procedents d’embarcacions; envasos de productes químics; calçat; xicotets electrodomèstics, envasos d’esquers de pesca i un llarg etcètera d’altres residus urbans depositats tant des de la zona terrestre com des de la zona marina.
Davant esta situació, l’organització ha formulat denúncies davant la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, i l’Ajuntament de Vinaròs, perquè prenguen nota; actuen davant este despropòsit; netegen la zona d’estos residus que afecten la biodiversitat i a la salut pública; instal·len contenidors específics per a la separació de residus (blau, verd, gris/marró i groc) i consciencien/eduquen als usuaris d’estes instal·lacions (sector pesquer i ciutadans en general).
Informació i foto: Apnal-Ecologistes en Acció.



















