Salvador Aguilella, secretari general del PPCS, qüestiona la “desesperació” del PSOE que, amb Samuel Falomir al capdavant, “tracten de justificar que la província no reba els 250 milions d’euros que des de 2023 seguix sense ingressar Pedro Sánchez”
“En estos tres anys, el PSOE ha incrementat un 57% els impostos i, a més de recaptar més, som més els que paguem”. La població comptabilitza 54.000 veïns més que en 2023. No obstant això, els diners que arriba “és el mateix”
El manifest proposat per la presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, rep el suport d’alcaldes de tots els signes polítics. “Celebrem que enfront del que Falomir diu, hi haja alcaldes que exigixen el just. Els sanchistes es queden a soles”
“Hi ha alcaldes del PSOE que anteposen el sanchisme a la defensa dels drets i interessos dels seus veïns”. Així ha valorat hui el secretari general del PPCS, Salvador Aguilella, “el pregó que ha fet el secretari general del PSOE, Samuel Falomir, “al costat d’alcaldes que combreguen com ell: primer Sánchez, després els veïns d’esta província”.
Per a Aguilella, el deute de 250 milions d’euros que acumula el Govern d’Espanya amb els ciutadans de la província de Castelló “ha de reclamar-se, no callar davant el castic”. No obstant això, “els sanchistes florixen per primavera i hui han donat la cara, per si a algú li quedava algun dubte”.
Els diners que deu Pedro Sánchez a la província “ens nega inversions, servicis i millor qualitat de vida per als nostres ciutadans. És un atac frontal als interessos de la nostra província que no permetrem. I per això, des de la lleialtat, la presidenta de la Diputació de Castelló, Marta Barrachina, va aprofitar la Cimera d’Alcaldes per a convidar a alcaldesses i alcaldes a sumar-se un manifest en defensa de regles fiscals justes i llibertat per a aprofitar els romanents de tresoreria”.
Des de l’any 2023, últim pressupost del Govern d’Espanya, la província ha deixat d’ingressar 250 milions d’euros que li correspondria amb l’actualització de població i impostos recaptats. “En estos tres anys, la població ha crescut. Som 44.000 veïns més i, a més de ser més, paguem un 57% més, de 1.200 milions en 2023 als 1.800 milions de 2026. El sanchisme ens ix car”. Este increment poblacional lligat a l’augment recaptatori no s’ha traduït en una actualització dels lliuraments a compte en concepte de participació en tributs de l’Estat. “I això és justament el que exigim”.
’79 alcaldes exigixen alçar el castic’
Cal assenyalar que el manifest presentat per Marta Barrachina a les alcaldesses i alcaldes de la província ha sigut subscrit per 79 representants públics que a més de cobrar el just exigixen desbloquejar les regles fiscals i permetre que els ajuntaments puguen utilitzar els seus romanents.
En este sentit, ha conclòs Aguilella, “nosaltres continuarem treballant per la nostra terra i defenent els drets dels veïns. I les portes seguixen obertes per a sumar suports perquè l’única cosa que ens importa són els ciutadans, no les sigles, com li ocorre al PSOE”.
Informació i foto: PPCS.



















