La dona, de 32 anys, està ingressada en una habitació d’aïllament amb pressió negativa i el seu trasllat ha sigut realitzat seguint el protocol que ha aprovat hui el Ministeri de Sanitat
La Conselleria de Sanitat ha mobilitzat els recursos necessaris per a salvaguardar la seguretat epidemiològica tant de la població, com dels professionals sanitaris
Ha sigut ingressada en un hospital de la província d’Alacant, al voltant de les 18.00 hores, la dona de 32 anys a la qual se li està fent seguiment, després de viatjar en l’avió del qual va ser evacuada una persona morta posteriorment després d’abandonar el creuer MV Hondius.
La dona, que presenta simptomatologia respiratòria lleu (principalment relacionada amb tos), es troba en una habitació d’aïllament amb pressió negativa, i el seu trasllat ha sigut realitzat seguint el protocol que ha aprovat hui el Ministeri de Sanitat.
La Conselleria de Sanitat ha mobilitzat els recursos necessaris per a salvaguardar la seguretat i vigilància epidemiològica tant de la població, com dels professionals sanitaris.
Des del seu domicili fins a l’hospital, la pacient ha sigut traslladada en una ambulància preparada amb els mecanismes de seguretat establits. Una vegada en el centre hospitalari ha sigut portada a l’habitació corresponent per un circuit segur i aïllat de la resta de pacients i professionals.
Seguint el protocol, se li farà una prova PCR la mostra de la qual es remetrà al Centre Nacional de Microbiologia. Es preveu obtindre els resultats en un termini d’entre 24 i 48 hores.
La Direcció General de Salut Pública ha contactat hui amb la dona després de rebre alerta a través del Sistema Europeu d’Alertes i en coordinació amb el Ministeri de Sanitat.
La Conselleria de Sanitat continuarà informant de les novetats sobre l’evolució del seguiment de la pacient.
Informació i foto: Generalitat Valenciana.



















