La dona passa a període en quarantena i, després d’una actualització del Ministeri de Sanitat sobre el criteri inicial, romandrà ingressada en el mateix hospital alacantí
Continuarà en aïllament a l’habitació amb pressió negativa i se li repetirà la prova PCR en 48 hores, segons les indicacions marcades fins al moment pel Ministeri
La segona prova PCR per hantavirus realitzada a la dona en seguiment a Alacant dona resultat negatiu.
A partir d’esta segona prova negativa la dona passa a període en quarantena i romandrà ingressada a l’hospital en el qual es troba, ja que després d’una actualització del Ministeri de Sanitat sobre el criteri inicial, s’ha traslladat este matí a la Conselleria que “l’indicat seria que la dona continuara en aïllament a l’habitació amb pressió negativa de l’hospital d’Alacant en el qual roman ingressada i repetir la prova diagnòstica en 48 hores”. A partir d’eixe moment, el Ministeri emplaça a una pròxima valoració conjunta.
Després de rebre una alerta a través del Sistema Europeu d’Alertes, i en coordinació amb el Ministeri de Sanitat, des de la Direcció General de Salut Pública de la Conselleria de Sanitat es va contactar el divendres passat amb la dona de 32 anys, que en estos moments està asimptomàtica.
La Conselleria de Sanitat va activar, des del primer moment, els recursos necessaris per a garantir la seguretat i vigilància epidemiològica tant de la població, com dels professionals sanitaris.
La dona va ser evacuada la vesprada del divendres des del seu domicili a un hospital de la província d’Alacant en una ambulància disposada amb els elements de seguretat establits per a estos casos.
Una vegada en el centre hospitalari, la dona va ser traslladada a l’habitació corresponent garantint el seu aïllament en una càpsula de pressió negativa i conduïda per un circuit segur i separat de la resta de pacients i professionals, salvaguardant així la seguretat en tot moment.
La Conselleria de Sanitat va remetre la nit del divendres al Centre Nacional de Microbiologia la primera mostra presa a la dona eixa mateixa vesprada i després de resultar negativa, se li va repetir a les 24 hores, segons establix el protocol del Ministeri de Sanitat.
Informació i foto: Generalitat Valenciana.



















