“Si som molts més i paguem molt més a ningú se li ocorre pensar que siga just que rebem molt menys”, declara la presidenta provincial del PPCS, Marta Barrachina
“La confrontació que busca el PSOE només demostra que abans dels ciutadans estan les seues sigles. Nosaltres busquem el consens perquè volem protegir els drets de la província”
Des de 2023, últims pressupostos de Sánchez, «la població ha crescut a la nostra província i la recaptació també, un 57%». «Si aportem més, hem de rebre més que el que vam rebre en 2023. És així de senzill»
«Si som molts més i paguem molt més, a ningú se li ocorre pensar que siga just que rebem molt menys». Així ho ha expressat la presidenta provincial del PPCS, Marta Barrachina, qui ha exigit al president del Govern d’Espanya el pagament immediat dels 130 milions que deu a la Diputació Provincial de Castelló perquè «el seu deute castiga més de 644.000 castellonencs».
Els lliuraments a compte «continuen sent les mateixes que en 2023 i la nostra província ha canviat. Ni som els mateixos, perquè molts més, ni paguem el mateix, perquè paguem un 57% més d’impostos. Volem rebre el just. I no reclamar-ho és demostrar una deslleialtat absoluta cap a la nostra província».
Això precisament és el que està fent el PSPV de la província de Castelló. «La confrontació que busca el PSOE només demostra que abans que els drets dels ciutadans estan les seues sigles. I nosaltres busquem el consens, perquè volem protegir els drets de la nostra província».
Per este motiu, la presidenta provincial del PPCS continua fent una crida a la unitat. «El just és rebre el just. I en defensa del que mereixen els castellonencs ens trobaran».
Ajuntaments, Diputació i Generalitat Valenciana
Per al cas de la Diputació Provincial de Castelló, institució presidida per Marta Barrachina, el Govern d’Espanya ha deixat d’ingressar des de l’any 2023, últim en el qual el PSOE va aprovar uns Pressupostos Generals de l’Estat (PGE), 130 milions d’euros.
Només en el que portem de 2026, el deute de l’Estat acumulada amb la Diputació frega els 9,3 milions d’euros i si el castic s’aterra al passat mes d’abril, el deute compromés amb la província es xifra en 3,3 milions d’euros.
Estes dades, que es corresponen amb el Govern Provincial, creixen si atenem la situació dels ajuntaments. Amb ells, els impagaments del Govern d’Espanya des de 2023 s’eleven a 250 milions d’euros. Una xifra que portada a l’àmbit autonòmic es dispara a més de 40.000 milions d’euros.
«Estos diners podríem dedicar-lo a continuar millorant la vida dels nostres ciutadans, ja que per a això hem assumit responsabilitats de govern. Tanmateix, el PSOE ens ho impedix i amb això castiga a tota la nostra província. Més de 644.000 veïns que han decidit triar la nostra terra per a forjar una llar perquè cada vegada més persones pensen en la província de Castelló per a emprendre el seu projecte de vida. I el just és que reben el just», ha conclòs Marta Barrachina.
Informació i foto: PPCS.



















