Ahir, 11 de maig de 2026, es van reunir els membres de l’Associació de Turisme de Benicarló, ja formalment constituïda després dels tràmits legals d’inscripció a la Conselleria i a l’Ajuntament.
Es constituïx, entre altres objectius, «per convertir el turisme en un motor econòmic de primer ordre, i per a posicionar a Benicarló com una destinació turística competitiva, com ho és en altres poblacions veïnes». I també «per a ser un interlocutor vàlid davant les administracions i altres agents del sector com la restauració i les activitats complementàries».
Són els seus representants principals, Guillem Escuder com a president, i Jordi López, com a secretari. Entre els associats cal destacar també la participació del Parador de Turisme que, tot estant en procés de remodelació, n’és el ‘buque insígnia’.
Han presentat a la Regidoria de Turisme un pressupost de treball ‘molt ambiciós’, amb objectius compartits amb l’àrea, «i oferim i esperem una franca col·laboració i uns resultats ben profitosos».
«Reclamem la necessitat d’inversions públiques que canvien la imatge del poble i generen benestar a la població: passeig marítim sud, peatonalització de l’avinguda Marqués de Benicarló i carretera Benicarló – Peníscola, etc.».
També l’execució del Pla Estratègic de 2016 i, en el seu moment, del que ara s’està redactant. Així com «reclamar el protagonisme del Consell Local de Turisme, òrgan en aquest moment desaparegut totalment. Tanmateix, volem conéixer quins són els projectes que l’equip de Govern de Benicarló té per als pròxims mesos».
«Manifestem la nostra voluntat d’acollir els establiments que hi estiguen interessats perquè la unió fa la força i perquè el compliment d’aquests objectius generals redundarà en la millora del nostre poble».
«Als mitjans de comunicació, el nostre agraïment per la seua tasca al servei de la difusió de la notícia i de la informació veraç».
Informació i foto: Associació de Turisme Benicarló.



















