Santi Valladares no continuarà com a entrenador del Servigroup Peníscola una vegada finalitze el contracte que vinculava a les dos parts, després de prendre la decisió de posar fi a la seua etapa en les banquetes del futbol sala professional. El tècnic gallec tanca així un cicle de cinc temporades en les quals ha deixat una petjada inesborrable en tots els àmbits del club peniscolà, a més de liderar els majors èxits esportius de la seua història.
Valladares s’acomiada com l’entrenador amb més partits i més victòries del club en l’elit, culminant una trajectòria històrica a la Ciutat en la Mar. El preparador de Padró va arribar a Peníscola en 2021 amb l’objectiu de retornar a l’equip a Primera Divisió i, encara que no va poder aconseguir-lo en la seua primera campanya, va aconseguir l’ascens en 2023 firmant una temporada rècord en Segona Divisió, tant en punts com en gols. Aquell curs també va portar a l’equip a disputar per primera vegada una Final Four de la Copa del Rei militant encara en la categoria de plata.
En la temporada 2023/24 va tornar a aconseguir les semifinals coperes després d’eliminar al Barça en quarts de final i va aconseguir la permanència amb solvència en Primera Divisió. No obstant això, la campanya que quedarà per sempre en el record de l’afició serà la 2024/25, marcada per la històrica conquesta de la Copa d’Espanya, el lideratge de la lliga regular i una nova classificació per a la Final *Four de la Copa del Rei, la tercera de la seua etapa. A això se suma la permanència aconseguida esta temporada 2025/26 mancant quatre jornades per al final, en un curs especialment exigent.
El president del Peníscola FS, Manuel Sierra, va acomiadar emocionat a Santi Valladares destacant no sols els seus èxits esportius, sinó també la seua qualitat humana. Més enllà dels títols i resultats, Sierra va voler posar en valor la humilitat, proximitat i normalitat del tècnic gallec, al qual va definir com “un exemple de vida”. A més, va recordar alguns dels moments personals més difícils viscuts lluny de la seua família i va agrair el compromís i l’enteresa mostrats durant estos cinc anys. El comiat va concloure amb un emotiu missatge dirigit a la seua família, deixant patent el carinyo i la petjada que Santi deixa a Peníscola.
Per part seua, Valladares va explicar que la seua decisió arriba després de 22 anys de trajectòria professional i respon a la necessitat de fer una pausa per a recuperar temps al costat de la seua família i els seus amics. El tècnic va reconéixer que el futbol sala li ha donat moltíssim a nivell personal i professional, encara que també li ha exigit importants sacrificis.
Durant la seua compareixença, Santi va agrair el carinyo rebut des de la seua arribada al club i va destacar l’ambient familiar que sempre ha trobat en l’entitat, tant per part de la directiva com de treballadors, jugadors i aficionats. També va tindre paraules de reconeixement cap a la seua plantilla i cos tècnic, assegurant que gràcies a ells marxa sent “millor entrenador i millor persona”.
L’entrenador gallec va mostrar a més plena confiança en el futur del club, afirmant que l’entitat queda “en les millors mans”, i va demanar a l’afició que el Pavelló Juan Vizcarro continue sent “un fortí”. Finalment, va dedicar unes emotives paraules a la seua dona, Begoña, agraint-li el suport incondicional i l’equilibri que li ha aportat al llarg de tota la seua carrera esportiva.
Informació i fotos: Peníscola FS / RFEF.



















