El Grup Municipal VOX Benicarló ha denunciat «l’infern fiscal al qual el Partit Popular ha sotmés als veïns des de l’inici de la legislatura, recordant que durant la campanya electoral de les municipals de 2023 van prometre una baixada d’impostos i, a penes van arribar al Govern, van aprovar una de les majors pujades fiscals de la història recent del municipi».
El portaveu de VOX Benicarló, Toni Fornés, ha assenyalat que “el PP va demanar el vot parlant d’alleujament fiscal, de suport a les famílies i d’abaixar impostos, però la realitat ha sigut exactament la contrària: pujada brutal de l’IBI, increment de l’impost de vehicles i un ‘basurazo‘ que asfixia a veïns, autònoms i comerços”.
VOX recorda que «el Govern municipal va aprovar una pujada de l’IBI pròxima al 26-27%, a més de l’increment de l’IVTM i la implantació de la nova taxa de residus derivada de la Llei 7/2022, coneguda popularment com el ‘basurazo‘». “Els veïns paguen hui més per les seues vivendes, més pels seus vehicles i més per les escombraries, mentres l’Ajuntament continua esprement fiscalment a les famílies”, ha afirmat.
El portaveu de VOX també ha criticat el “nyap administratiu” de l’equip de Govern respecte a la posterior rebaixa anunciada de l’IBI. “El PP va anunciar una reducció del 6%, però ni tan sols serà efectiva fins a 2027 per un error en els càlculs dels terminis administratius. És a dir, primer apugen massivament els impostos i després venen una rebaixa mínima que damunt arriba tard”, ha denunciat.
Des de la formació consideren «especialment greu que l’Ajuntament mantinga una pressió fiscal rècord mentres acumula romanents milionaris sense executar». “Estem parlant de milions d’euros que sobren cada any perquè el govern municipal és incapaç d’executar les inversions promeses. No fan les obres, no desenrotllen projectes i no revertixen els diners a millorar Benicarló”, ha explicat.
També recorda que «el romanent de tresoreria supera els 8,7 milions d’euros, una xifra que demostra, segons el partit, que “el problema no era recaptar més, sinó gestionar millor”. A més, bona part d’eixos excedents acabaran destinant-se al pagament de deute municipal en lloc de revertir directament en els ciutadans mitjançant inversions, millores de servicis o baixades fiscals».
“És incomprensible que un Ajuntament que presumix de bona situació econòmica mantinga una de les majors acanades fiscals de la història recent de Benicarló. Si sobra diners, el lògic és retornar-ho als veïns abaixant impostos”, ha insistit el portaveu.
Fornés també ha criticat “l’enorme contradicció” del Partit Popular: “Quan estaven en l’oposició deien que el problema era la mala gestió de l’anterior Govern i prometien una revolució fiscal. Però quan van arribar en poder van fer exactament el contrari. Van enganyar els veïns”.
Per això, VOX Benicarló exigix una autèntica «revolució fiscal que permeta retornar els diners als ciutadans mitjançant una baixada real de l’IBI i de l’IVTM, l’eliminació del gasto superflu, i una gestió eficaç dels recursos municipals».
“Si depén de VOX, els impostos a Benicarló baixaran. Els veïns no estan per a continuar suportant la mala gestió i l’afany recaptatori d’un govern que cobra més que mai però és incapaç d’executar les inversions i millorar la ciutat”, ha conclòs.
Informació: Vox Benicarló.



















